Koeljo z wieży ciśnień

Gdzieś na końcu tunelu zapaliło się wątłe światełko nadziei.

Pełznę do półmetka więzienia.

Jeszcze jakieś cztery tygodnie. W filmowej wariacji na temat mojego życia, albo marzeniach, zbiegłabym w podskokach po schodach, malowniczo powiewając szalikiem, a potem odtańczyła dziki i nieco nieskoordynowany, ale w filmie uroczy, taniec radości na ośnieżonym podwórku. W życiu na podwórku pewnie zalegać będzie obsrana przez wszystkie psy z osiedla breja, a ja będę kulawa. Znów jednak będę mogła wychodzić z domu!

Póki co żyję sobie jak współczesna księżniczka zamknięta w wieży. Współczesna. Żadnych złudzeń, nadziei i fantazji o rycerzu na białym koniu. Dwa koty i bezprecedensowy maraton w szlajaniu się w dresie i bluzce od piżamy.

Mogło być jednak gorzej. Myślałam, że tango-pracoholizm wtrąci mnie w zespół odstawienia godny starej heroinistki. Po trzech dniach w szpitalu osiągnęłam przecież poziom, gdy za kawę i papierosa byłabym w stanie przehandlować wieczorny tramadol. Tymczasem nawet nie jest źle. Mam takie zaległości książkowo-filmowe. Takie zaległości w głaskaniu kotów. Koty wydają się być teraz zdecydowanie szczęśliwsze.

DSC_9387

Dziwnie jest, tak nagle stanąć na bocznym torze. Zatrzymać się. I mieć tak przytłaczająco dużo wolnego czasu tylko dla siebie i tylko ze sobą. Jest troszkę jak w górach, ale w górach wszystkie myśli można zadeptać i zakatować długim szlakiem. A tu nie ma donikąd ucieczki… Mogłabym pić, ale alkohol nie sprzyja regeneracji kości🙂 I aktualnie ma zbyt dużo kalorii. Od jakiegoś czasu rozmyślam więc sobie w czasie długich, bezsennych nocy czy nie jest tak, że lecę przez swoje życie siłą rozpędu, a nie świadomie podejmowanych decyzji? Ile w tym wszystkim jest decyzyjności, a ile siły bezwładu i trzymaniu się powszechnego nurtu? Ile logiki jest w „zarabianiu na życie” w sposób praktycznie nie pozostawiający na „życie” czasu? Jak wielką porażką jest życie „od pierwszego do pierwszego”, mając wykształcenie wyższe i „możliwości”? Jak wielką porażką jest uznać, że już się dorobiłam, czas żyć i zorientować się, że mam 50lat, reumatyzm i zmaltretowany kręgosłup? Jak wielką porażką byłoby za kilka lat umrzeć? Z przypadku, w wypadku, za wcześnie i z całą konstelacją genialnych pomysłów i marzeń na później? Być czy mieć? Jak bardzo można być sobą, niespecjalnie mając, na to co się chce? Ile warte jest mieć, jeśli nie masz czasu i siły być? Kto w tym wszystkim ma rację: szczury i lemingi, czy niebieskie ptaki? Czy i jak da się to wypośrodkować? (I co by to uosabiało? Nietoperz???)

For your consideration.

Przy tych ilościach wolnego czasu ostatecznie zabrałam się za porządkowanie zdjęć ze wszystkich wyjazdów.Przez te wszystkie lata skumulowałam setki gigabajtów dobrych i kompletnie nieudanych zdjęć. Oglądam je z masochistyczną tęsknotą za „tamtymi czasami” i szczerym zdziwieniem, że ja tam naprawdę byłam i to wszystko widziałam… I myślę wtedy, że jedną z najlepszych życiowych rad dał mi wujek Czesław. Wujek Czesław twierdził, że „trzeba żyć tak, że jak już nas choroba przykuje do łóżka i nie będziemy w stanie zrobić nic, tylko leżeć i czekać, mieli wtedy co wspominać i myśleć, że kiedy mogliśmy to żyliśmy naprawdę wspaniale!”. Wujek Czesław nie był typowym niebieskim ptakiem w tym artystycznym i freelancerskim znaczeniu, determinującym wieczną chwiejność planów i finansów. Był człowiekiem dużych ambicji i sukcesów. Przede wszystkim jednak był jednym z najbardziej pozytywnych, energicznych i inspirujących ludzi jakich znałam.

Myślę więc, że miał rację. I naprawdę grzechem i głupotą byłoby przeżyć to życie tak, by nie mieć czasu zachwycić się światem. Jest tak cudny. I tak szybko przemija.

gc2

IMG_2981

grudzien 2008 146-001

IMG_6696-001

IMG_3017

IMG_0463

IMG_1194

IMG_6327

IMG_1231-001

20.30 (7)

IMG_3067-001

IMG_6586

IMG_0728

IMG_8366 (2)-001

20.30 (5)-001

IMG_3386

IMG_1256-001


Skomentuj

